Jak na firemní růst?

Pro malou firmu je každá objednávka vítězstvím. Touha růst je často silným hnacím motorem, ale bez promyšleného plánu může přinést více chaosu než radosti. Jak tedy růst chytře a strategicky?

📈 Růst není jen obrat
Růst se nepočítá jen v tržbách. Může to být posílení týmu, širší nabídka, vstup na nový trh nebo lepší vybavení. Ať už cílíte kamkoliv, mělo by to být SMART – tedy konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově ohraničené.

Tip: Chcete příští rok vydělat milion? Pak si sepište, co pro to musíte udělat. Čím detailněji, tím lépe.

 

🔍 Rozhodujte se podle dat
Intuici a selskému rozumu v Czech Promotion opravdu věříme, ale konečná rozhodnutí doporučujeme ověřit daty. Využijte veřejné statistiky, zapojte interní data a nebojte se ptát i svých zákazníků. Proč? Čím více informací, tím menší prostor pro slepé kroky.

Tip: Zavádíte nový design produktů? Zeptejte se na názor svých zákazníků, ať už na prodejně nebo sociálních sítích.

 

💪 Prověřte, co zvládnete
Než si vyhrnete rukávy a pustíte se do plnění svých cílů, ujistěte se, že je to reálné. Pokud např. chcete prodat 500 ks produktů ročně, ujasněte si, zda je zvládnete vyrobit, zabalit a doručit včas svým zákazníkům.

Tip: Narazili jste na problém? Nevzdávejte se svých cílů a zahrňte řešení do svého dlouhodobého strategického plánu.

Zajímá vás toto téma více do hloubky? Pak si nezapomeňte poslechnout 51. epizodu Czech Promotion podcastu, kde probíráme např. i to, co vše ověřit před plánovaným růstem.