Polovina malých firem v Česku zvažuje konec, chuť jim bere byrokracie, říká průzkum

Tisíce malých firem zaměstnávají v Česku kolem 40 procent lidí, tedy mnohem více než ty největší a nejznámější značky. Zpravidla patří českým majitelům a mají také největší potenciál pro inovace i výrobky s vyšší přidanou hodnotou – tedy přesně to, po čem politici dlouhodobě volají. Přesto by podle loňského výzkumu Strive společnosti Mastercard mezi majiteli menších firem jen 21 procent z nich doporučilo podnikání ostatním jako zdroj obživy.

Malé firmy tvoří významnou část českého HDP, jsou klíčové pro inovace a rozvoj regionů. Navzdory tomu čelí podnikatelé mnoha překážkám, jako jsou vysoké administrativní nároky, nízká podpora ze strany státu či společenský tlak. Iniciativa Velký týden malých firem, za kterou stojí společnost Mastercard a byznys hub Opero, si klade za cíl podpořit malé podniky a zvýšit povědomí o jejich důležité roli v ekonomice.

Přečtěte si celý článek na webu idnes.cz