Malí podnikatelé budou mít svůj „Velký týden“. Mluví se o nich, ale málo s nimi, říká iniciátor akce Pavel Přikryl z Opero
Tisíce malých firem zaměstnávají v Česku kolem 40 procent lidí, tedy mnohem více než ty největší a nejznámější značky. Zpravidla patří českým majitelům a mají také největší potenciál pro inovace i výrobky s vyšší přidanou hodnotou – tedy přesně to, po čem politici dlouhodobě volají. Přesto by podle loňského výzkumu Strive společnosti Mastercard mezi majiteli menších firem jen 21 procent z nich doporučilo podnikání ostatním jako zdroj obživy.
Polovina malých firem v Česku zvažuje konec, chuť jim bere byrokracie, říká průzkum
Malé firmy tvoří významnou část českého HDP, jsou klíčové pro inovace a rozvoj regionů. Navzdory tomu čelí podnikatelé mnoha překážkám, jako jsou vysoké administrativní nároky, nízká podpora ze strany státu či společenský tlak. Iniciativa Velký týden malých firem, za kterou stojí společnost Mastercard a byznys hub Opero, si klade za cíl podpořit malé podniky a zvýšit povědomí o jejich důležité roli v ekonomice.
Potkejte svého podnikatele. Začíná Velký týden malých firem
Startuje první ročník iniciativy, která má veřejnosti blíž představit služby, výrobky i samotné každodenní fungování malých firem. Téměř 600 společností z celé republiky připravilo pro tento týden netradiční akce. Lidé se budou moci podívat do výroby, promluvit si s majiteli firem nebo si sami vyzkoušet různá řemesla.
Prezident republiky podpořil iniciativu Velký týden malých firem
Po řadě významných osobností z podnikatelského prostředí podpořil Velký týden malých firem i prezident České republiky, Petr Pavel. Iniciativa tak získala další významnou podporu pro svou snahu zviditelnit a podpořit malé podnikatele.
Ambasadorka Alexandra Kala pro E15
Mít malou firmu neznamená mít malé problémy. Naopak. Malé firmy se často potýkají se stejnými problémy jako ty velké. Trápí je komplikovaná pravidla a jejich časté změny.
Proč by kyberbezpečnost měla být prioritou každého malého podniku
Malé firmy si často myslí, že nejsou na radaru kyberzločinců. Ve skutečnosti je to však přesně naopak. Počet kyberútoků na malé podniky neustále roste a jejich dopad může být zničující. Pokud jste majitelem malé firmy, je čas věnovat pozornost kyberbezpečnosti – nejen kvůli dodržování předpisů, ale také proto, aby vaše podnikání přežilo.
SME FORUM: Mezinárodní odborná konference na podporu malého podnikání
V rámci Velkého týdne malých firem se uskuteční SME FORUM, mezinárodní odborná konference, která během jednoho odpoledne představí příklady podpory malého podnikání z Česka i Evropy. Cílem je vytvořit prostor pro sdílení zkušeností mezi podnikateli, odborníky a zástupci vládních institucí.
Záštita Ministerstva průmyslu a obchodu
S velkou radostí oznamujeme, že Ministerstvo průmyslu a obchodu udělilo záštitu prvnímu ročníku iniciativy Velký týden malých firem. Tato podpora od klíčové instituce potvrzuje význam naší akce, která proběhne od 30. září do 6. října 2024 po celé České republice.
Jana Lvová nejen o Velkém týdnu malých firem
"Velký týden malých firem má být platformou pro prezentaci nejrůznějších malých podniků a chceme reálně pomoci sdílení know-how a dialogu mezi soukromým a veřejným sektorem," uvádí Jana Lvová v článku pro Hospodářské noviny.